چه سی پی یو ای بخرم ؟ راهنمای خرید CPU برای کامپیوتر فروشگاه اینترنتی آرکا نود

چه سی پی یو ای بخرم ؟ راهنمای خرید CPU برای کامپیوتر فروشگاه اینترنتی آرکا نود

درست است که بیشتر پردازنده‌های معرفی شده درون این لیست مربوط به شرکت ای ام دی بوده‌اند اما این نمی‌تواند دلیلی بر این موضوع باشد که پردازنده‌های اینتل از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. اگر شما نیز تجربه استفاده از مدل‌های سی پی یو گفته شده را داشته‌اید می‌توانید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. سی پی یو Ryzen X با عملکرد بالا و قیمت مناسب می‌تواند بهترین پردازنده در رده متوسط برای انجام بازی باشد.

  • ۸ سال پس از ساخت اولین خط تولید ترانزیستور، شرکت Intel به دست رابرت نایس و گوردون تاسیس شد.
  • سی پی یو های در نظر گرفته شده برای سرورهای نسل پنجم قابلیت پشتیبانی از سری های E5400 و X5400 را دارند.
  • در ضمن، اکثر پردازنده های دسکتاپ AMD حاوی گرافیک نیستند و جزو دسته سی پی یو گیمینگ قرار نمی گیرد.
  • محصولات فروشگاه اینترنتی سازگار موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر و انواع هارد، SSD ، فلش مموری‌ و … هستند.

هر چه ساعت سریعتر باشد، CPU دستورات بیشتری می تواند در هر ثانیه اجرا کند. سرعت ساعت به طور معمول بر حسب گیگاهرتز (گیگاهرتز) یا (به طور معمول) مگاهرتز (مگاهرتز) بیان می شود. روی Start Menu راست کلیک و گزینه‌ی System رو انتخاب کنید تا مشخصات سخت‌افزاری کامپیوتر یا لپ تاپ به نمایش دربیاد. در تست های انجام شده در مورد این پردازشگرها در گیم و بازی، دو پردازشگر مرکزی Core i7-1135G7 و Ryzen U در کل عملکرد مشابهی را از خود به نمایش میگذارند. اما در نرم‌ افزارهای گرافیکی نماینده‌ی AMD در مجموع ۱۰درصد بهتر عمل میکند.

  عینک کامپیوتر خرید عینک مخصوص کار با کامپیوتر اپتیک پاسارگاد

نگاهی جامع به تکنولوژی وای‌فای؛ معرفی کامل استانداردهای 802.11a/b/g/n/ac/ax به همراه روترهای چندبانده

اگر جزو کسانی هستید که شرایط و همچنین قدرت خرید کارت گرافیک مجزا ندارید، بهتر است بدانید که با خرید این سی‌پی‌یو ارزان‌قیمت دیگر نیازی به کارت گرافیک مجزا نخواهید داشت. تا پیش از سال 2017 و معرفی معماری zen توسط شرکت amd، پردازنده‌های این شرکت همواره از نظر معماری، عقب‌تر از پردازنده‌های شرکت اینتل بودند اما با معرفی معماری zen و سری پردازنده‌های ryzen شرکت amd گام بزرگی به سمت موفقیت برداشت. چیپ‌ست‌های ryzen بر پایه معماری 7 نانومتری ساخته می‌شوند که انرژی کمتری مصرف می‌کنند و گرمای کمتری نیز تولید می‌کنند؛ همچنین threadهای بیشتری را نیز در خود جای می‌دهند. قصد داریم طی چند قسمت، به بررسی CPU و نکات مهم در انتخاب آن چه در حوزه عمومی و چه در  حوزه انترپرایزی بپردازیم.

Cpu یا پردازنده اصلی چه نقشی در کامپیوتر دارد؟

پاسخ به این پرسش بستگی دارد به کاری که با پردازنده انجام می‌دهید و وظایفی که معمولاً برای اجرا به آن محول می‌کنید. در بسیاری از کاربردها، سرعت کلاک بیشتر نتایج بهتری در مقایسه با تعداد هسته‌های زیاد به بار می‌آورد. افزایش سرعت کلاک با بهبود پاسخگویی و کاهش زمان بارگذاری برنامه‌ها برابر نهاده می‌شود؛ البته به شرط آنکه سرعت رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی سیستم شما تبدیل به گلوگاهی برای عملکرد پردازنده نشود. با افزایش سرعت کلاک اجرای وظایف تک‌رشته‌ای مانند ویرایش صوتی و اجرای برخی از برنامه‌ها و بازی‌های قدیمی‌تر تسریع می‌شود. هنوز هم بسیاری از بازی‌های معروف تعداد رشته‌های پردازشی زیادی تولید نمی‌کنند و مبنای پردازش آن‌ها تک‌رشته‌ای است. اورکلاک عملی است که مرزهای عملکرد یک پردازنده را که هنگام طراحی آن تعریف شده، جابه‌جا می‌کند.

  بهترین دوره آموزش نتورک پلاس دنیا صفر تا صد + 30 درس رایگان

مهم‌ترین استانداردهای اتاق سرور که باید بدانیم

معماری جدید این پردازنده می‌تواند سرعت سیستم را بالاتر برده و عملکرد IPC را نیز بهبود ببخشد. همان طور که می‌دانید، شرکت  Intel یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه ساخت انواع پردازنده‌های مرکزی یا همان CPU ها برای کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ‌ها و حتی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه است. پردازنده‌های تولید شده توسط این شرکت در مدل‌های مختلف با امکانات مختلف مثل تعداد هسته‌ها و نخ‌های متفاوت، فرکانس‌های کاری متنوع و انواع سوکت‌های گوناگون تولید می‌شوند. در طی زمان، ما همه ساله شاهد مدل‌های جدیدی از پردازنده‌های اینتلی بوده‌ایم. پردازنده‌های دسکتاپی، با مشخصات فنی بی‌نظیر و قدرت پردازشی بالا که برای پاسخگویی به انواع نیازهای کاربران مناسب هستند. پردازنده‌های دسکتاپی از نظر ظاهری یعنی به لحاظ ابعاد و اندازه با پردازنده‌های موبایلی تفاوت دارند.