انواع CPU و انتخاب بهترین CPU لپ تاپ رایان مارکت

انواع CPU و انتخاب بهترین CPU لپ تاپ رایان مارکت

CPU هسته اصلی رایانه، گوشی و هر دستگاه هوشمندی است که از آن استفاده می‌کنید. در واقع این تراشه باعث می‌شود تا کل کارهای دستگاه شما آن گونه که باید انجام شود. این بخش سیستم عامل‌ها و برنامه‌ها را اجرا می‌کند و مدام از کاربر یا برنامه‌های نرم افزاری عملیاتی را دریافت می‌کند. این خروجی ممکن است توسط یک برنامه ذخیره شود و یا بر روی صفحه نمایش، نشان داده شود. برای چندین سال سی پی یو ها فقط یک پردازنده داشتند اما در حال حاضر اکثر سی پی یوها دارای حداقل دو هسته هستند. یک سی پی یو با دو هسته پردازشی CPU دو هسته‌ای نامیده می‌شود و مدل‌هایی که دارای چهار هسته هستند CPU چهار هسته‌ای نامیده می‌شوند.

  • در پردازنده‌ی Ryzen Threadripper 1900X شاهد 8 هسته‌ی پردازشی و 16 رشته هستیم.
  • اغلب اتفاق نمی افتد که شما یک CPU را می بینید که کاملاً کف را با هر چیز دیگری در دسته قیمت خود پاک می کند، اما این دقیقاً همان کاری است که Intel Core i K انجام می دهد.
  • در نهایت باید با توجه به بودجه ای که برای خرید پردازنده دارید، یک پردازنده با قابلیت های مناسب را انتخاب کنید.
  • در این قسمت ما 6 مورد از بهترین CPU های بازار را که مناسب اجرای بازی های کامپیوتری هستند و از قدرت پردازشی خوبی برای اجرای بازی ها برخوردارند به شما معرفی خواهیم کرد.
  • ابزار Thread Director اینتل نیازمند نسخه‌ی 22H2 یا نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ است.
  راهنمای کامل راه اندازی کافی نت صفر تا صد رادینو پلاس

این کار از گرم شدن بیش از حد رایانه و آسیب‌رساندن به قطعات پیشگیری می‌کند. تراشه‌های i7 مقرون به صرفه‌تر هستند و برای اکثر تنظیمات بازی، قدرت زیادی ارائه می‌دهند. با این حال، اگر قصد دارید از رایانه شخصی خود برای برنامه های دیگر استفاده کنید، یک i9 قطعا این کار را انجام می دهد، اما برای اکثر رایانه های شخصی بازی این کار بیش از حد است. Intel Core i K قادر است از یک پردازنده گرافیکی میان رده در تنظیمات بالا پشتیبانی کند.

پردازنده مرکزی اینتل سری Coffee Lake مدل i7-9700K Tray

در این فرکانس‌ها، دمای پردازنده‌ها حدوداً به ۹۶ تا ۹۸ درجه‌ی سانتی‌گراد رسید. اینتل هنگام رونمایی Core i K گفت این پردازنده نه‌تنها برای گیمرها، بلکه برای کاربران حرفه‌ای نیز بسیار کاربردی خواهد بود. بررسی کارشناسان نشان می‌دهد Core i K در تقریباً تمامی پردازش‌های مربوط به تولید محتوا دست بالاتر را درمقایسه‌با پرچم‌دار AMD دارد.

مقایسه Bristol Ridge و Stoney Ridge

امروزه که قیمت قطعات بسیار هنگفت شده و هزینه‌ها سرسام‌آور شده، باید برای خرید یک Laptop یا کیس رایانه اطلاعات کافی داشته باشیم تا در موقع خرید بهترین انتخاب را داشته باشیم. برای گیمرهایی که نمی‌خواهند از جدیدترین فناوری‌ها استفاده کنند، این CPU گزینه خوبی است. GPU مبتنی بر Vega می‌تواند بازی‌های 1080p را ارائه دهد، بنابراین اکثر بازی‌های با عملکرد متوسط ​​بدون هیچ وقفه‌ای عملکرد خوبی خواهند داشت. در حالی که Intel Core i K یکی از پردازنده های برتر برای بازی است، اما بدون ایراد نیست. این پردازنده می تواند در هنگام بارهای سنگین کمی داغ کار کند که تا حدی به دلیل مصرف برق پایه 125 وات است. همچنین با فن همراه نیست، به این معنی که شما باید یک شخص ثالث خود و همچنین خود CPU را خریداری کنید.

  خرید لوازم جانبی لپ تاپ قیمت انواع لوازم جانبی لپ تاپ

به عنوان مثال، پردازنده چهار هسته ای اینتل دارای چهار هسته پردازشی می باشد. پیش از این، کامپیوترها تنها یک CPU داشتند اما امروزه CPU ها دارای چندین پردازنده برای انجام همزمان وظایف مختلف هستند. یک CPU چند هسته ای می تواند چند وظیفه را به گونه ای انجام دهد که برای یک CPU تک هسته ای امکان پذیر نیست. دسکتاپ های امروزی معمولاً بین دو تا 18 هسته دارند که هر کدام وظایف مختلفی را انجام می دهند. فروشگاه اینترنتی ای‌بای، به عنوان نمایندگی رسمی ایسوس، با هدف تسهیل فرآیند خرید کالای آنلاین، فعالیت خود را شروع کرده است. این فروشگاه با تمرکز بر رضایت مشتریان، انواع کالاهای دیجیتال از جمله لپ‌تاپ، مانیتور، آل‌این‌وان، کارت گرافیک و غیره را با گارانتی تمام اصلی به شما عزیزان ارائه می‌دهد.