راهنمای خرید cpu کامپیوتر فروشگاه پی سی شاپکس

راهنمای خرید cpu کامپیوتر فروشگاه پی سی شاپکس

شرکت آونگ به عنوان بزرگترین عرضه کننده محصولات ذخیره سازی اطلاعات در ایران شناخته شده و با شعار “آونگ، گارانتی بی‌رقیب” در جهت ارائه بهترین خدمات گارانتی به مشتریان تلاش می کند. همچنین کاربران می‌توانند 4 الگوی مختلف برای سیستم خنک کننده مادربرد تعریف کنند تا در صورت نیاز، سیستم خنک کنندگی بیشتری ارائه دهد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که اینتل پس از رونمایی از پردازنده نسل 13 خود به آن اشاره کرد، ویژگی‌های گیمینگ این نسل بود. سیستم Intel® Thread Director2 کاری که توسط این هسته‌ها انجام می‌شود را هدایت کرده و باعث بهبود در اجرای برنامه‌ها می‌شود. پردازنده نسخه Core i K که از نسل 13 اینتل است به عنوان سریع‌ترین CPU گیمینگ جهان معرفی شده است. برای اکثر مردمی که دارای هزینه‌ی گزافی بابت مصرف برق نمی‌پردازن، این تفاوت اهمیت چندانی نداره ولی برای کسانی که در مصرف برق دارای حد و مرزهایی هستن، پردازنده‌ی نسل 10 مناسب‌تر هست.

  • فقط بخاطر داشته باشید که پردازنده های AMD در حین کار نسبت به پردازنده های Intel گرمتر می شوند، بنابراین شما باید یک فن مکمل یا سیستم خنک کننده مایع را برای پردازنده جدید خود در نظر بگیرید.
  • با توجه به موارد گفته شده کارکرد تک هسته‌ای این پردازنده عالی است و همین عامل آن را در رده پردازنده‌های متوسط به نمونه خوبی تبدیل کرده است.
  • در صورتی که کاربری سیستم شما یک کاربری معمولی است و قرار نیست کارهای حرف‌های با آن انجام دهید، می‌توانید به سراغ پردازنده‌های نسل‌های قبل همانند نسل نهم بروید و بدون هیچ دغدغه‌ای خرید خود را انجام دهید.
  • خوشبختانه هردوی این شرکت‌ها با شماره‌گذاری مدل‌های متعدد این دو سری را در گروه‌های اقتصادی، میان‌رده و حرفه‌ای تقسیم نموده‌اند.
  لیون کامپیوتر قیمت و خرید کامپیوتر و سیستم اسمبل شده

اما وضعیت در مورد مادربردهای سازگار با پردازنده های قدیمی به مراتب بهتر است. به طور مثال می توانید به سراغ یک مادربرد با چیپست‌های X470 یا B450 بروید. این مادربردها می‌توانند با آپدیت BIOS، حتی از پردازنده‌های رایزن 5000 نیز پشتیبانی کنند. پس می‌توانید به سراغ نسل اول یا دوم پردازنده‌های رایزن بروید و بعدا در شرایط مناسب‌تر پردازنده خود را به سری 5000 ارتقا دهید و یک پیشرفت قابل توجه را تجربه کنید. علاوه بر آن افزایش فرکانس در نتیجه بهسازی فناوری ساخت نیز از جمله دیگر برتری‌های پردازنده‌های سری کافی لیک ریفرش محسوب می‌شود. خوشبختانه کمپانی اینتل در مورد نسل نهم پردازنده‌های خود سازمان‌دهی بسیار قابل فهم‌تری را از قرار زیر به ارمغان آورده است.

سی یو CU

اگر شما نیز قصد خرید لپ تاپ و یا کامپیوتر را دارید، تا پایان این مطلب را همراهی کنید تا با تفاوت نسل‌های cpu آشنا شوید. بهترین سی پی یو کامپیوتر، باید با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، سایر سخت‌افزارهای دستگاه را در تنگنا قرار ندهد و قیمت مناسبی نیز داشته باشد. هنگامی که به دنبال خرید پردازندۀ جدید هستید، شاید در ابتدا به دنبال گران‌ترین مدل بروید و انتظار بهترین عملکرد را داشته باشید؛ در بیشتر موارد این فرض درست خواهد بود. پردازنده سریع و قدرتمند امکان باز کردن همزمان چندین برنامه مختلف را به آسانی و بدون هنگ کردن (!) سیستم برای شما فراهم می‌آورد.

س: آیا CPU ها قابل تعمیر هستند؟

پس از نام برند، شاخصه توان را داریم که به‌ترتیب از i7، i5، i3 تا i9 ادامه پیدا می‌کند. این شاخصه تنها در پردازنده‌های Intel Core به‌این‌گونه است؛ از‌این‌رو، شرکت‌های مختلف قطعا نام‌گذاری متفاوتی را برای پردازنده‌های ساخت خود انتخاب می‌کنند. با استفاده از تکنیک اورکلاک، سرعت کاری پردازنده بالاتر می رود، برای این کار نرم افزارهای متنوعی هستند که با کمک سیستم عامل اورکلاک را عملی می کنند. البته اورکلاک کردن همانطور که از تعریف و نام آن پیداست گرمای ایجاد شده در پردازنده را بالاتر می برد،در نتیجه ممکن است آسیب های سخت افزاری جدی به پردازنده وارد کند، گاهی اوقات این بار زیاد باعث هنگ کردن سیستم شما و یا ریست شدن آن می شود. هر کدام از پردازنده‌های بالا قدرت کافی برای امور مرتبط با برنامه‌نویسی را دارد اما انتخاب بین آن‌ها به بودجه شما، تسک‌های مد نظرتان و کانفیگ کلی سیستم شما بستگی دارد. به طور خلاصه می‌توان گفت AMD Ryzen X برای افرادی که تسک‌های رندرینگ زیادی دارند گزینه بهتری است.

  کوکتل کرم پودر دائم ووگ در 3 رنگ VOGUE

به همین راحتی قبل از خرید یا در حین خرید می‌توان اطلاعات دقیقی از نوع پردازنده بدست آورد. در تصویر مشخص است که از تکنولوژی Turbo Boost و Hyper Threading بهره می‌برد. همان‌طور که در تصویر می‌بینید در این بخش باید مدل پردازنده را انتخاب کنید.