بهترین CPU گیمینگ در سال 2022 راهنمای خرید برترین پردازنده های بازی فروشگاه اینترنتی آی تی اس کالا

بهترین CPU گیمینگ در سال 2022 راهنمای خرید برترین پردازنده های بازی فروشگاه اینترنتی آی تی اس کالا

پردازنده Intel Core i K در عملکرد تا ۲۰ درصد سریع‌تر از Ryzen X عمل کرده است. اگر به دنبال قوی ترین CPU جهان  هستید و اصلا برایتان هزینه آن اهمیتی ندارد و می توانید بهترین نوع آن را تهیه کنید. این بخش ورودی ها را به صورت دستورالعمل هایی از RAM دریافت می کند و با کدگشایی کردن، آن را مورد پردازش قرار داده و در نهایت در خروجی ارائه می دهد.

  • AMD Ryzen X با 16 هسته و 13 رشته قابلیت های نسل قبلی خود را گسترش داده تا عملکرد HEDT را به مادربردهای اصلی ارائه دهد.
  • نسل 6 به بعد هم مناسب پردازش‌های سنگین، همانند استخراج رمزارزها یا همان پول‌های الکترونیکی (بیت کوین، اتریوم…) هستند.
  • به عنوان مثال، پردازنده چهار هسته ای اینتل دارای چهار هسته پردازشی می باشد.
  • مشکل بزرگی که معمولاً درباره جدیدترین نسل CPU یا پردازنده های کامپیوتر وجود دارد، تنوع پایین چیپست های مادربرد است.
  • برند اینتل هر ساله نسل‌های پیشرفته‌ای از پردازنده‌های خود را به بازار عرضه می‌کند.

این کمپانی در هسته E از 16 هسته و در هسته P تعداد 8 هسته به کار برده است که با ترکیب این دو هسته به 24 هسته و 32 رشته می‌رسیم. بنابراین لازم است درباره پردازنده نسل 13 و بهترین مادربرد نسل 13 اطلاعاتی داشته باشید. تنها مشکل این پردازنده مربوط به خنک‌کننده همراه آن است؛ خنک‌کننده‌های موجود کیفیت خوبی ندارد و اگر بخواهید این پردازنده را overclock کنید به سینک حرارتی بزرگ‌تری نیاز خواهید داشت.

  بهترین لپ تاپ گیمینگ در 17 مدل + قیمت و بررسی مقداد آی تی

هدفون تراست مدل Ziva Foldable

شما با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید سراغ هر یک از این پردازنده‌ها که ساخته شرکت اینتل است بروید. منظور از تعداد هسته‌ها سی پی یو، تعداد واحد پردازش مرکزی در پردازنده است. هر هسته می‌تواند به طور مستقل دستورالعمل‌ها را دریافت کرده و پردازش کند.

بهترین کارت‌های گرافیک 2023: پیدا کردن بهترین GPU برای بازی

پردازنده یا CPU در واقع مغز رایانه محسوب می شود، بر روی مادربرد سوار می شود و وظیفه پردازش دستورات کامپیوتر را بر عهده دارد. این پردازنده از نظر عملکرد قابل قیاس با پردازنده مدل 7000 نمی باشد ولی در صورتی که قصد دارید با هزینه پایین CPU خوبی در داست داشته باشید ما به شما پیشنهاد می کنیم این پردازنده را نیز در نظر داشته باشید. تراشه های قابل توجه عبارتند از تراشه 3D V-Cache AMD، Ryzen X3D، که دارای 8 هسته با 16 رشته، با 96 مگابایت حافظه نهان می باشد. دو مورد اول، یعنی نوع مصرف و بودجه رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند؛ بنابراین هرچه به‌سمت پردازنده‌های قدرتمند حرکت کنید، باید مبلغ بیشتری را نیز پرداخت کنید. اینکه از الگوی مصرف خود مطلع باشید، قطعاً در رضایت خرید شما تجربه مستقیمی خواهد گذاشت؛ بنابراین در این مورد، با خود رک‌و‌راست باشید تا در آینده پشیمانی به‌سراغتان نیاید. قیمت یکی دیگر از مشخصه‌های کمک‌کننده‌ای است که می‌توان از طریق آن به قدرت و توان یک پردازنده پی برد.

به مانند مغز انسان که تمامی فرمان را به بدن انتقال می‌دهد CPU نیز فرمان‌های موجود در کامپیوتر را پردازش می‌کند. یکی از جمله مهم‌ترین پیشرفت‌های موجود در تکنولوژی CPUها، کوچکتر شدن ابعاد ترانزیستورها است. این امر موجب شده است تا سرعت پردازنده‌ها نسبت به گذشته بسیار بهبود بخشیده شود. شرکت‌های اینتل و ای ام دی هر دو پردازنده‌هایی را تولید می‌نمایند که درون خود از کارت گرافیک و حافظه پنهان استفاده می‌نمایند به این معنی که این CPUها می‌توانند بیش از توابع معمولی پردازنده کار کنند. این دستورالعمل‌ها می‌توانند شامل عملیات محاسباتی، مقایسه و یا انجام عملیات دیگر در حافظه باشند.

  آموزش صفر تا صد از دانلود تا نصب بازی پاروس گیم