مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی یا سرآمدی كسب و كار، کنترل کیفیت، ارزیابی عملکرد، مدل های خودارزیابی (جوایز كیفیتی)، دمینگ، ملکوم بالدرچ،کیفیت اروپا

مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی یا سرآمدی كسب و كار، کنترل کیفیت، ارزیابی عملکرد، مدل های خودارزیابی (جوایز كیفیتی)، دمینگ، ملکوم بالدرچ،کیفیت اروپا

مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی یا سرآمدی كسب و كار، کنترل کیفیت، ارزیابی عملکرد، مدل های خودارزیابی (جوایز كیفیتی)، دمینگ، ملکوم بالدرچ،کیفیت اروپا , مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی یا سرآمدی كسب و كار , مبانی نظری ارزیابی عملکرد , مدل های خودارزیابی (جوایز كیفیتی) , دمینگ , ملکوم بالدرچ , کیفیت اروپا EFQM , مبانی نظری , مدل های تعالی سازمانی یا سرآمدی كسب و كار , کنترل کیفیت , ارزیابی عملکرد , مدل های خودارزیابی (جوایز كیفیتی) , دمینگ , ملکوم بالدرچ , کیفیت اروپا EFQM

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری مدل های تعالی سازمانی یا سرآمدی كسب و كار، کنترل کیفیت، ارزیابی عملکرد، مدل های خودارزیابی (جوایز كیفیتی)، دمینگ، ملکوم بالدرچ،کیفیت اروپا EFQM توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه 2-1- مقدمه امروزه بنگاه های اقتصادی كشور در فرآیند جهانی شدن و پیوستن به منظومه تجارت جهانی با چالش های بیشماری مواجه هستند. حضور در بازارهای جهانی وحتی باقی ماندن دربازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است و با توجه به گسترش و پیچیدگی اهداف ، فرآیندها وساختار سازمانی درصحنه رقابت، سازمان هایی می توانند به بقای خود ادامه دهند كه نسبت به خواسته ها وانتظارات مشتریان و ذینفعان پاسخگو باشند، همچنین به سود آوری و ثروت آفرینی به عنوان شاخص های كلیدی و برتر سازمانی توجه كنند. مدل های تعالی سازمانی یا سرآمدی كسب و كار به عنوان ابزاری قوی برای سنجش میزان استقرار، درسازمان های مختلف به كار گرفته می شوند. با بكارگیری این مدلها سازمانها می تواند از یك سو میزان موفقیت خود را دراجرای برنامه های بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قراردهند و از سوی دیگر عملكرد خود را با سایر سازمانها به ویژه بهترین آنها مقایسه كنند. مدلهای سرآمدی كسب و كار پاسخی است به این سوال كه سازمان برتر چگونه سازمانی است ؟ چه اهداف و مفاهیمی را دنبال می كند و چه معیارهایی بر رقبای آن حاكم است؟ امروزه اكثر كشورهای دنیا با تكیه براین مدلها جوایزی را درسطح ملی و منطقه ای ایجاد كرده اند كه محرك سازمانها و كسب و كار در تعالی ، رشد وثروت آفرینی می باشند . مدلهای تعالی با محور قراردادن كیفیت تولید ( كالا یا خدمات ) و مشاركت همه اعضا سازمان می تواند رضایت مشتری را جلب و منافع ذینفعان را فراهم نموده و در عین حال یادگیری فردی و سازمانی را با تكیه بر خلاقیت و نوآوری تشویق و ترویج كنند. دستاوردهای بالغ بر 50 سال تجربه برنامه ریزی توسعه، شرایط خطیر كنونی اقتصاد ایران به ویژه روند نگران كننده عرضه وتقاضای نیروی كار، روند نگران كننده و نزولی سرمایه گذاری در بخشهای مولد اقتصاد در كنار حجم عظیم منابع وامكانات موجود اما بلا استفاده در سطح كشور و بالاخره روند جهانی شدن اقتصاد هریك به نوعی و با منطق خاص خود نشان دهنده این واقعیت هستند كه راه منحصر به فرد موفق برای رویایی فعال وثمر بخش با چالشهای موجود جهانی شدن، سامان دادن برنامه های توسعه كشور بر پایه اصول وموازین بهره وری است، برنامه ای كه در آن به جای اتخاذ رویكرد تزریق مستمر و فزاینده ارز و ریال، بركارآمد سازی نحوه استفاده از منابع تاكید می گردد و با توجه به این امر و همچنین نگرانی صنایع وسازمانهای اقتصادی كشور از پیوستن به تجارت جهانی وطرح سوالاتی كه آیا سازمانهای صنعتی كشور ما توان رقابت دراین فضا را دارند؟ در چه معیارهایی ضعیف هستیم؟ سازمانهای ما چگونه باید باشند كه در رقابت پیروز میدان باشیم؟ و تفاوت سازمان ما با یك سازمان سر آمد و متعالی در مقیاس جهانی چیست ؟ دلایلی است كه موجب شد موسسات اقتصادی كشورمان به دنبال الگوهایی از سازمانهای موفق در امر كسب و كار باشند، سازمانهایی كه نیازهای اصلی جامعه را به بهترین نحو برآورده می كند و در این راه سرآمد دیگر سازمانها هستند و می دانند در فضای رقابتی برای رشد ، ماندگاری و برتری ، چگونه باید عمل كنند.  در این راستا ، مطالعات متعددی در زمینه شناسایی و اشاعه عوامل كلیدی موفقیت سازمانها به منظور بهبود عملكرد آنها صورت گرفته است که جوایز ملی كیفیت و مدلهای سرآمدی کسب و کار دمینگ ، بالدریج و EFQM  حاصل این مطالعات و تحقیقات است. اگر چه مدلهای دمینگ ، بالدریج و EFQM معروف ترین مدلهای سرآمدی كسب و كار هستند ولی مدلهای خاص دیگری در برخی كشورها، توسعه داده شده كه از مدلهای فوق الذكر الهام گرفته اند . -طرح های بهبود را در چارچوبی واحد، ساماندهی می کند. 2-3-5- انواع مدل های تعالی سازمانی 2-3-5-1- مدل دمینگ بعداز جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ که‌ از کشور ژاپن‌ ویرانه‌ای‌ بیش‌ نمانده‌ بود و تنها امید و دلبستگی‌ این‌ کشور به‌ مردم‌ و مدیرانی‌ بود که‌ بتوانند با رهبری‌ و هدایت‌ صحیح، ژاپن‌ را به‌ کشوری‌ پیشرفته‌ تبدیل‌ کنند. توصیه‌های‌ بزرگانی‌ همچون‌ دکتر دمینگ‌ که در سال 1950 به دعوت موسسه HUSE برای سخنرانی در زمینه بهره وری وکیفیت به ژاپن رفته بود بسیار موثر واقع‌ شد. به‌طوری‌ که‌ اجرای‌ صحیح‌ و به‌ موقع‌ 14 اصل‌ مدیریتی‌ دکتر دمینگ‌ سبب‌ ایجاد مدیریتی‌ نوین‌ و کارساز در ژاپن‌ شد و باعث‌ شد صنایع این‌ کشور در کمتر از 5 سال، دچار تحولات عظیمی‌ گردند. از سال‌ 1980 این‌ اصول‌ در آمریکا و سایر کشورهای‌ جهان‌ نیز مورداستفاده‌ قرار گرفت. این چهارده اصل عبارتند از: اصل‌ اول) بهبود محصول‌ و خدمات‌ را هدف‌ ثابت‌ خود قرار دادن اصل‌ دوم) ایجاد فلسفه‌ جدید مدیریت‌ در سازمان‌ اصل‌ سوم) اتکا نکردن ‌ به‌ بازرسی‌ به‌ منظور بهبود کیفیت، به دلایل زیر: الف) اختلاف‌ بین‌ کارکنان‌ تولید و بازرسی ب) تبانی‌ بین‌ کارکنان‌ قسمت‌ تولید و بازرسی ج) افزایش‌ هزینه‌های‌ همچون‌ دوباره‌کاری، ضایعات‌ و غیره د) اشتباه‌ در شناسایی‌ عامل‌ یا عوامل‌ اصلی‌ ایجاد محصولات‌ معیوب

  • دانلود پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی تراک میكسر و شمع كوب

    دانلود پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی تراک میكسر و شمع كوب دانلود پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی تراک میكسر و شمع كوب…

  • پاورپوینت ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM)

    پاورپوینت ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM) پاورپوینت ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM) , دانلود…

  • کامل ترین مقاله در مورد گزارش کارآموزی در بیمه ایران

    کامل ترین مقاله در مورد گزارش کارآموزی در بیمه ایران کامل ترین مقاله در مورد گزارش کارآموزی در بیمه ایران…

  • دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل سیستم چیست و تحلیل کننده سیستم کیست ؟ ( فصل دوم کتاب تجزیه و تحلیل زاهدی )

    دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل سیستم چیست و تحلیل کننده سیستم کیست ؟ ( فصل دوم کتاب تجزیه و تحلیل…

  • مقاله معماری بازارچه

    مقاله معماری بازارچه مقاله معماری بازارچه , معماری , اقلیم , بازاv , اقتصادی , استاندارد , نقشه , دانلود…

  • پروپوزال بررسی تاثیر آموزش رفتاری والدین بر میزان علائم بیش فعالی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه / بیش فعال

    پروپوزال بررسی تاثیر آموزش رفتاری والدین بر میزان علائم بیش فعالی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه / بیش فعال…

  • شیپ فایل بخشهای شهرستان جاسک

    شیپ فایل بخشهای شهرستان جاسک شیپ فایل بخشهای شهرستان جاسک , نقشه ی بخش های شهرستان جاسک , لایه بخش…

  • پروژه آمار و احتمالات کشاورزی

    پروژه آمار و احتمالات کشاورزی پروژه آمار و احتمالات کشاورزی , پروژه آمار و احتمالات کشاورزی رفتن به سایت اصلی…

  • شیپ فایل بخشهای شهرستان نمین

    شیپ فایل بخشهای شهرستان نمین شیپ فایل بخشهای شهرستان نمین , نقشه ی بخش های شهرستان نمین , لایه بخش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل(فصل دوم تحقیق)

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل(فصل دوم تحقیق) مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل(فصل دوم تحقیق) , مبانی…

  • نقشه کاربری اراضی شهرستان آران و بیدگل

    نقشه کاربری اراضی شهرستان آران و بیدگل نقشه کاربری اراضی شهرستان آران و بیدگل , نقشه ی کاربری اراضی شهرستان…

  • مروری جامع برنکات کنکوری طراحان کنکور درس زبان پیش دانشگاهی

    مروری جامع برنکات کنکوری طراحان کنکور درس زبان پیش دانشگاهی مروری جامع برنکات کنکوری طراحان کنکور درس زبان پیش دانشگاهی…

  • پروژه مجموعه (آموزشی- فرهنگی- تفریحی) شهرداری منطقه ۲۲ تهران

    پروژه مجموعه (آموزشی- فرهنگی- تفریحی) شهرداری منطقه ۲۲ تهران پروژه مجموعه (آموزشی- فرهنگی- تفریحی) شهرداری منطقه ۲۲ تهران , پروژه…

  • 1. ارزیابی همسوئی بین استراتژی فناوری اطلاعات و استراتژی کسب و کار

    1. ارزیابی همسوئی بین استراتژی فناوری اطلاعات و استراتژی کسب و کار 1. ارزیابی همسوئی بین استراتژی فناوری اطلاعات و…

  • پاورپوینت کشاورزی با عنوان ماشین های برداشت چغندر

    پاورپوینت کشاورزی با عنوان ماشین های برداشت چغندر پاورپوینت کشاورزی با عنوان ماشین های برداشت چغندر , چغندر , برداشت…