مبانی نظری وپیشینه تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی , مبانی نظری , پیشینه تحقیق , سطوح انگیزه یادگیری بالینی

رفتن به سایت اصلی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه چهارچوب این پژوهش از نوع پنداشتی و بر اساس مفاهیمی چون آموزش ، یادگیری ، انگیزه یادگیری و سطوح مختلف آن و چگونگی تامین نیازهای اساسی روانی بر اساس تئوری خود تعیین کنندگی استوار است و در راستای آن مفاهیم فوق در محیط بالینی پرستاری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. کلمه آموزش از واژه لاتین “educate” که به معنای آموختن است مشتق شده است.ریشه کلمه آموزش به معنای آشکار نمودن توان بالقوه یک فرد است. آموزش رفتارهای فرد را اصلاح مینماید و باعث تغییراتی در رفتار فرد میگردد که برای وی سودمند است.میتوان گفت آموزش یک فرایند اجتماعی است که اهمیت آن دراصلاح رفتار است(29) و طیف وسیعی از فعالیتها را در برمیگیرد(30). همچنین آموزش به فعالیتهای حرفه ای معلم گفته میشود و به عنوان فراهم آوردن فرصتهایی برای اینکه دانشجویان یاد بگیرند، تعریف شده است.پس بنا به تعریف آموزش به فعالیتهایی گفته میشود که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی آموزگار طراحی میشود و بین آموزگار و یادگیرنده بصورت کنش متقابل جریان می یابد و نقش معلم صرفا فراهم آوردن شرایط و امکاناتی است که یادگیری را آسان میسازد(33). از این رو آموزش مجموعه  فعالیتهایی است که در خدمت پرورش و کارآموزی قرار دارند(5). هایگرن[1] معتقد است که آموزش فرایندی مرکب است که تعبیر متفاوتی از دیدگاه های مختلف دارد. فیلسوفان عامل اصلی آموزش را مد نظر قرار میدهند و روانشناسان به فرد یادگیرنده و فرایند یادگیری مینگرند و جامعه شناسان به سیستم اجتماعی که در تعامل با گروه و فراگیرنده است، میپردازند( 27 ). نظامهای آموزشی و فعالیتهای حاکم بر آن با توجه به پیشرفت جوامع، همواره دستخوش تغییر و تحول است که این امر خود معلول تحولات اجتماعی و علوم مختلف آن می‌باشد. سرعت تحول نظامهای آموزشی به حدّی است که گاهی موجب تغییر کل ساختار آموزشی جامعه می‌گردد(14). از این رو در دنیای امروز هیچ‌کس از آموزش و یادگیری2 بی نیاز نیست و یادگیری بخشی از زندگی انسانها محسوب می‌گردد. شاید به جرأت بتوان گفت که مهمترین اصل زندگی انسانها یادگیری است؛ زیرا انسان از بدو تولد تا انتها با فرایندهای مختلف یادگیری روبه‌رو می‌باشد(31). مفهوم یادگیریرا میتوان به صورتهای مختلف تعریف کرد : کسب دانش و اطلاعات، عادتهای مختلف، مهارتهای متنوع و راه های گوناگون حل کردن مسائل مختلف.به گفته هرکنهان و السون[2] یادگیری یکی از مهم ترین موضوعات در روانشناسی امروز و در عین حال یکی از مشکل ترین مفاهیم برای تعریف کردن است(5). رفتارگرایان یادگیری را تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری و پیروان مکاتب شناختی، آن را کسب بینش‌های جدید و یا تغییر در بینش‌های گذشته عنوان می‌کنند(31). شاید یکی از جامع‌ترین تعاریف یادگیری از دیدگاه مارکس و هلیوس[3] باشد. در این تعریف آمده است یادگیری یعنی ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده، مشروط بر آنکه این تغییر بر اثر اخذ تجربه رخ دهد(5). در جریان هر یادگیری دو شرط اساسی یعنی فراگیر و فراده وجود دارند. البته بدیهی است که فراده یا معلم هرگز چیزی رایاد نمی‌دهد بلکه شرایط را فراهم می‌سازد تا فراگیر یاد بگیرد(14). درتوضیح این تعریفلازم است اصطلاحات تغییرنسبتا پایدار،توانایی بالقوه وتجربهشرح داده شود. منظورازتغییرنسبتا ((پایدار))، تغییری است که دوام دارد.هدف از(( توانایی بالقوه))، عبارت است ازتوانایی که فردوجوددارد، اماهنوز ظاهرنشده است. مثلا عده ای ازما این توانایی را داریم که خلبانماهری شویم اما درحال حاضر نمی توانیم خلبانی کنیم. دراین مورد گفته می شودکهتوانایی مابرای هدایت یک هواپیما بالقوه است و هنوز به فعل در نیامده است.هدفازکاربرد کلمه ((تجربه)) این است که تغییراتی را می توان به عنوان یادگیری به حسابآورد که محصول تمرین باشد نه تغییراتی که دراثر رشد وبلوغ، مثل رشد قد و وزن بهوجود می آید(5 ). یادگیری یک رویداد کاملا درونی است.تمام آنچه را که ما یاد میگیریم بطور انحصاری و اختصاصی در سلولهای مغزی و احتمالا بصورت الگوهای خاصی از فعالیتهای سلول مغزی ذخیره می شود.برای کسب اطلاع از میزان یادگیری فرد به رفتار قابل مشاهده او مراجعه می کنیم(32). در واقع یادگیری کسب دانش یا مهارت توسط فرد است. برای یادگیری موثر و کارا نیاز است که بدانید دانشجویان چه چیزی را برای یادگیری نیاز دارند. یادگیری بستگی به انگیزه برای یادگیری ، توانایی یادگیری و محیط یادگیری دارد(33). فرایند آموزش-یادگیری به اندازه قدمت انسان است. در صورتی که این فرایند موثر باشد ، فرد یادگیرنده می تواند بهترین بهره را از چیزهایی که در محیط پیرامونش است، ببرد. در صورتی که فردی هنر تعامل با اطرافیان را نیاموزد، مشکلات زیادی را نسبت به فردی که روابط اجتماعی مناسبی را فرا گرفته است خواهد داشت. بنابراین کسب دانش، مهارت و نگرشی که بتواند فرد یادگیرنده را به روش مناسبی برای سازگاری با محیط آماده نماید از اهداف فرایند آموزش- یادگیری می باشد. این فرایند وسیله ای است که در طی آن مدرس، فرد یادگیرنده و برنامه ها به صورت منظمی برای تامین اهداف از پیش تعیین شده سازماندهی می شوند.این فرایند شامل اجزائی مثل روش آموزش، مواد درسی، کلاس درس و بحث وخلاقیت در کلاس می باشد. فرایند آموزش و یادگیری با تکمیل شدن چنین محیطی تحت تاثیر قرار می گیرد. این فرایند می تواند با تامین شرایط مناسب برای یادگیرندگان غنی و دائم گردد. مدرس می تواند با در نظر گرفتن نیازهای افراد یادگیرنده، نقش بسیار مهمی در تسهیل این فرایند داشته باشد. در پرستاری، یادگیری در یک چهارچوبی از عوامل موثر بر کیفیت و تاثیر بخشی برنامه آموزشی قرار دارد. این عوامل می تواند شامل نوع فلسفه موسسه آموزشی، یادگیرندگان، دانشکده، علائق و عقاید کسانی باشد که در برنامه آموزشی شرکت می کنند. برنامه آموزش پرستاری تحت تاثیر این عوامل قرار می گیرد و تمرکز این برنامه ها در صورت عوض شدن این شرایط ، تغییر خواهد نمود(29). آموزش پرستاری مجموعه ای از علوم تئوری و فعالیتهای عملی ، مهارت ، خلاقیت و تجربه است(2).در قرن اخیر با پیشرفت دانش و تکنولوژی، پرستاری نیز دچار تحولات عظیمی شده است. موانع و مشکلات آموزش پرستاری بخصوص در نحوه آموزش دانشجویان میتواند اثرات نامطلوبی در دستیابی به اهداف متعالی حرفه پرستاری داشته باشد(27). 1-Hygern 2-learning 3-Hergenhahn and Elson                                                                                                                                                          Hellois-Marquize and1

  • مبانی نظری گیاهان جنس درمنه (Artemisia)، درمنه دشتی (Artemisia sieberi)، خصوصیات فیزیکوشیمیایی خاک،

    مبانی نظری گیاهان جنس درمنه (Artemisia)، درمنه دشتی (Artemisia sieberi)، خصوصیات فیزیکوشیمیایی خاک، مبانی نظری گیاهان جنس درمنه (Artemisia)، درمنه…

  • گزارش کاراموزی كابل سازی در شركت سیم و كابل ابهر

    گزارش کاراموزی كابل سازی در شركت سیم و كابل ابهر گزارش کاراموزی كابل سازی در شركت سیم و كابل ابهر…

  • تحقیق بیومكانیك در ورزش

    تحقیق بیومكانیك در ورزش تحقیق بیومكانیك در ورزش , بیومكانیك , بیومكانیك ورزشها , بیومكانیك شنا , بیومكانیك دوچرخه سواری…

  • چاقو طراحی شده در سالیدورک و کتیا

    چاقو طراحی شده در سالیدورک و کتیا چاقو طراحی شده در سالیدورک و کتیا , Catia , solidworks , دانلود…

  • پاوورپوینت اصول مبانی مدیریت

    پاوورپوینت اصول مبانی مدیریت پاوورپوینت اصول مبانی مدیریت , PowerPoint Basics of Management , پاوورپوینت اصول مبانی مدیریت , واحدهای…

  • نقشه کاربری اراضی شهرستان آران و بیدگل

    نقشه کاربری اراضی شهرستان آران و بیدگل نقشه کاربری اراضی شهرستان آران و بیدگل , نقشه ی کاربری اراضی شهرستان…

  • پروتکل درمانی هیپنوتراپی با رویکرد شناختی رفتاری

    پروتکل درمانی هیپنوتراپی با رویکرد شناختی رفتاری پروتکل درمانی هیپنوتراپی با رویکرد شناختی رفتاری , پروتکل درمانی هیپنوتراپی با رویکرد…

  • لینک خرید و دانلود فایل مقاله اصول پرورش کرم ابریشم

    لینک خرید و دانلود فایل مقاله اصول پرورش کرم ابریشم لینک خرید و دانلود فایل مقاله اصول پرورش کرم ابریشم…

  • کتاب آموزش ویژوال بیسیک تجاری 2008

    کتاب آموزش ویژوال بیسیک تجاری 2008 کتاب آموزش ویژوال بیسیک تجاری 2008 , کتاب , آموزش , ویژوال , بیسیک…

  • دانلود پاورپوینت اجزای ساختمان

    دانلود پاورپوینت اجزای ساختمان دانلود پاورپوینت اجزای ساختمان , دانلود پاورپوینت اجزای ساختمان رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت اجزای…

  • گزارش کارآموزی کامپیوتر،آشنایی با شبکه GSM و WLL

    گزارش کارآموزی کامپیوتر،آشنایی با شبکه GSM و WLL گزارش کارآموزی کامپیوتر،آشنایی با شبکه GSM و WLL , گزارش کارآموزی کامپیوتر…

  • پروژه شبیه ­سازی عددی سلول خورشیدی مبتنی بر نانو نوار گرافن با استفاده از روش تابع گرین غیرتعادلی(NEGF)

    پروژه شبیه ­سازی عددی سلول خورشیدی مبتنی بر نانو نوار گرافن با استفاده از روش تابع گرین غیرتعادلی(NEGF) پروژه شبیه…

  • گزارش کاراموزی شركت تكنو زیست

    گزارش کاراموزی شركت تكنو زیست گزارش کاراموزی شركت تكنو زیست , گزارش کاراموزی شركت تكنو زیست , کاراموزی شركت تكنو…

  • دانلود شیپ فایل خطوط هم تبخیر حوضه آبریز دریای خزر

    دانلود شیپ فایل خطوط هم تبخیر حوضه آبریز دریای خزر دانلود شیپ فایل خطوط هم تبخیر حوضه آبریز دریای خزر…

  • ترجمه مقاله ارزیابی عملکرد و بازرسی مدل در سیستم های مدل سازی شده به صورت شبکه های پتری هیبرید

    ترجمه مقاله ارزیابی عملکرد و بازرسی مدل در سیستم های مدل سازی شده به صورت شبکه های پتری هیبرید ترجمه…